czwartek, 2 października 2014

CIASTECZKA SEZAMOWE (bezglutenowe)

Całe szczęście u mnie w rodzinie nikt nie ma problemu z tolerancją glutenu, mimo to postanowiłam sprawdzić kilka przepisów, bo ostatnio zrobiła się "moda" na żywność bezglutenową nawet wśród osób nie mających z nią problemów. No i muszę szczerze przyznać, że bez mąki pszennej można żyć :) na rynku dostępnych jest wiele zamienników, a efekty są pyszne. Dzisiaj rewelacyjne ciasteczka z blogu lobbystki gotują.





Składniki:
190 g kleiku ryżowego
3 jajka
1 kostka masła
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/2 szklanki cukru
4 czubate łyżki sezamu
dżem do wypełnienia (ja użyłam porzeczkowego, bo świetnie balansuje smaki)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Wsypujemy suche składniki do miski, dodajemy jajka i pokrojone w kostkę maslo. Zagniatamy ciasto. Formujemy małe kulki wielkości orzecha włoskiego i robimy w nich wgłębienie. Pieczemy ok. 20 min. w 180'C.
Upieczone i ostudzone ciasteczka uzupełniamy dżemem i szybciutko zjadamy :)

2 komentarze:

  1. ukochane ciasteczka z dzieciństwa! tylko myśmy nie dodawali sezamu.Ostatnio ukradłam synkowi kleik ryżowy i je upiekłam ;)

    OdpowiedzUsuń