czwartek, 12 kwietnia 2012

Muffiny z Reese's

Coś dla smakoszy masła orzechowego. W listopadzie zeszłego roku miałam przyjemność spędzić trochę czasu w Stanach. Teraz pozostały mi tylko ciepłe wspomnienia i parę typowych za oceanem słodkości. Dla mnie Reese's (czekoladki z nadzieniem z masła orzechowego) same w sobie są za słodkie, ale w połączeniu z delikatnym ciastem muffinowym tworzą smakowity duet :)






Składniki:
2 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2/3 szklanki cukru
2 jajka
1 szklanki maślanki
1/3 kostki rozpuszczonego, ostudzonego masła
1 łyżeczka esencji waniliowej
czekoladki mini Reese'e (lub masło orzechowe)
W naczyniu wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną oraz cukier. W drugim naczyniu wymieszać roztrzepane jajka, maślankę, esencję waniliową i masło. Połączyć składniki suche i mokre i dobrze wymieszać.  Wypełnić foremki masą do połowy wysokości. Wkładać w każdą po 1 jednej czekoladce (lub pół łyżeczki masła czekoladowego). Następnie przykryć pozostałą masą do 3/4 wysokości foremki. Piec ok.15 - 20 min. w 180°C. 

2 komentarze:

  1. O nieeee przypomniałaś mi o moich ukochanych czekoladkach, a miałam okazję jeść je tylko raz, chlip;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam zaopatrzyć się masło orzechowe, które z pewnością znajdziesz w większych sklepach w Polsce. Smak bardzo podobny :)

    OdpowiedzUsuń