niedziela, 20 lipca 2014

CIASTO RABARBAROWO - JABŁKOWE

Do rabarbaru pochodzę już któryś raz z kolei. Bardzo lubie rabarbarowe kompoty i inne przetwory, ale dopiero niedawno zrbiłam moje pierwsze ciasto rabarbarowe. Dla przełamania smaku dodałam kilka jabłek i juz wiem, że to ciasto z pewnością wejdzie na stałe do mojej kuchni.




PRZEPIS:



CIASTO:
2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru pudru
185  g masła
3 duże żółtka
1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany
NADZIENIE:
0,7 kg rabarbaru
6 łyżek cukru
2-3 jabłka
KRUSZONKA:
185 g mąki 
100 g cukru
125 g masła (w temperaturze pokojowej)
1 opakowanie cukru waniliowego

CIASTO: Makę połączyć z proszkiem do pieczenia, cukrem oraz pokrojonym na kawałki masłem. Dodać żółtka, śmietanę i zagnieść szybko ciasto.  Zawinac w folię spożywczą i schłodzić w lodówce przez 30 minut.
Dno blaszki wyłożyć ciastem i piec w piekarniuku rozgrzanym do 180'C przez ok 15 min.

NADZIENIE: Rabarbar obrać, umyć, osuszyć i pokroić na 1 cm kawałki. Rozgrzać suchą, dużą patelnię, wrzucić do niej rabarbar i posypać cukrem. Podgrzewać aż rabarbar puści sok odsączyć z nadmiaru soku na durszlaku. Na patelnię po rabarbarze wrzucić obrane i porojone w duże kawałki jabłka. Smażyć kilka minut i   połączyć z rabarbarem.
KRUSZONKA: wszystkie składniki wstpać do miski i rozcierać międzypalcami do uzyskania konsystencki mokrego piasku.

Na podpieczony spód wyłożyć nadzienie, a następnie kruszonkę. Całość piec okolo 40 minut w temperaturze 180ºC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz