środa, 25 kwietnia 2012

BATONIKI OWSIANE Z BAKALIAMI

Zawsze mnie zastanawiało, czym można połączyć płatki owsiane z bakaliami, żeby zrobić z nich pyszne pożywne batoniki. Z odpowiedzią niespodziewanie przyszła mi koleżanka Justyna :) podsyłając mi ten przepis. Trochę odbiegłam składem od pierwotnego przepisu, a wynika to z mojego lenistwa, więc użyłam bakalii, które akurat miałam w domu.
Mając na względzie, że zaraz majówka, polecam przygotować tego typu przekąskę niezależnie od tego czy wybieracie się na spacer, piknik czy całodniową wyprawę w góry.


Składniki:
200 g płatków owsianych (nie błyskawiczne)
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
75 g wiórków kokosowych
100 g suszonej żurawiny
120 g rodzynek

W oryginalnym przepisie zamiast rodzynek było 125 g orzechów i 125 g nasion słonecznika lub dyni.

Suche skłandniki wsypać do miski. Wlać mleko skondesowane i dokładnie wymieszać. Przełożyć do prostokątnej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok 50 min w 130'C.
Po ostygnięciu pociąć na mniejsze prostokąty.


2 komentarze:

  1. Takie batoniki to świetna przekąska na smutki, podróż czy doładowanie się energią! Muszą być cudnie słodkie z tym mlekiem skondensowanym? W takiej opcji jeszcze nie jadłam. Pyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Batoniki sa słodkie. Dla osób lubiących mniej słodkie smakołyki polecam mleko skondensowane bez cukru i osłodzenie go niewielką ilościa fruktozy lub zwykłym cukrem.

    OdpowiedzUsuń