niedziela, 3 czerwca 2012

BROWNIE Z TRUSKAWKAMI

Idąc do kawiarni, cukierni czy innego miejsca pełnego słodkich pokus, to zawsze, ale to zawsze wybiorę coś czekoladowego (najlepiej z gorzką czekoladą :)). Z pośród wszelkich ciastek kremowych, biszkoptowych to właśnie pełne czekolady brownie lub muffiny z gorzką czekoladą przyciągają mój wzrok.Uwielbiam tego typu ciasta i ciasteczka, dlatego jak odnalazłam w ostatnim wydaniu Palce Lizać ten przepis, wiedziałam, że wpisze się on na zawsze w moje menu. W oryginale jest to ciasto z malinami, ale biorąc pod uwagę, że jest to sezon truskawkowy, dokonałam modyfikacji.
Ciasto jest wyśmienite :) Od dziś moje ulubione.


 
Składniki:
1/2 kostki masła
2 i 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady 
300 g brązowego cukru
5 jajek
225 g mąki
1/2 proszku do pieczenia
1/2 łyżeczka esencji waniliowej
40 g kakao
Truskawki

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, kakaem i cukrem. Czekoladę rozpuścić na parze wraz z masłem, następnie zdjąć z ognia i dodać jajka oraz esencję waniliową.
Połączyć czekoladę z mąką i dokładnie wymieszać. Masa jest dość gęsta. Wyłożyć na blaszkę i poukładać przekrojone na pół truskawki na wierzchu masy. Piec ok 20 min w 180'C

4 komentarze:

  1. Pyszności, czekolada i truskawki to idealne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo polcecam, jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na ciasto czekoladowe z truskawkami,a u mnie dzisiaj drożdżowe z rabarbarem z przepisów kuchni Lidla,równie pyszne:)

    OdpowiedzUsuń