piątek, 15 czerwca 2012

CIASTO DROŻDŻOWE Z RABARBAREM

Sezon na rabarbar zaczął się już dawno temu, ale ja dopiero teraz skusiłam się na zrobienie moje pierwszego w karierze kulinarnej ciasta z jego udziałem. Zdecydowałam się na ciasto drożdżowe, na które przepis można znaleźć na stronie magazyn-kuchnia.pl. Pyszny puszysty placek - jak u babci :) 



Składniki:

50 dag mąki
8 dag drożdży
10 dag cukru
1 szklanka mleka
8 dag masła
szczypta soli
1 jajko
2 kg rabarbaru
 
KRUSZONKA
20 dag mąki
10 dag cukru
1 cukier waniliowy
1/2 kostki masła
Drożdże pokruszyć i posypać łyżeczką cukru. Mąkę wsypać do miski dodać rozpuszczone drożdże oraz 1/3 szklanki ciepłego mleka. Wyrobić ciasto przez chwilę i pozostawić do wyrośnięcia.
Masło stopić w pozostałym mleku, dodać pozostały cukier i sól. Następnie wbić jajko i mieszać. Dodać do miski z mąką i zagnieść ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia.  Rabarbar umyć i obrać (odciąć dolną część, liście i obrać łodygi ze skórki), pokroić go na 2-cm kawałki.
Kruszonka: mąkę wymieszać z oboma cukrami. Schłodzone masło pokroić na kawałki i dodać do mąki z cukrami. Palcami ucierać masę.
Wyrośnięte ciasto ponownie wyrobić, rozwałkować, wyłożyć na natłuszczonej blaszce i nakłuć widelcem. Rozkładamy na nim rabarbar i posypujemy kruszonką. Piec w 200°C przez 45 min.

2 komentarze:

  1. drożdżowe super z wszystkimi owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. drożdżowe smakuje zawsze! nieważne, jaki owoc. ale smakuje. dzieciństwo mi się wtedy przypomina..

    OdpowiedzUsuń