niedziela, 28 października 2012

DYNIOWA PODUSZECZKA

Mój mąż robi pyszną zupę dyniową. Poszedł do sklepu po składniki i wrócił z kawałkiem dyni, który był tak duży, że do zupy zużył może 1/4. No i co teraz? Ja jestem z tych osób, które nie lubią jak coś się ma zmarnować, więc eksperymentów nadszedł czas :) nigdy wcześniej nie robiłam nic z tego warzywa (hm... czy dynia to warzywo?). Poszperałam w internecie, dodałam coś od siebie i wyszło coś z czego jestem dumna i z czystym sumieniem mogę Wam polecić. Nazwałam to dyniową poduszeczką, bo jest puszyste i pyszne. Kształt może być dowolny: muffiny czy blacha ciasta, ja wykorzystałam małe tartaletki.
 
 
Składniki: (na małą porcję)
300 g dyni
170 g cukru
150 g mąki żytniej razowej
1 łyżka proszku do pieczenia (nie pomyliłam się łyżka nie łyżeczka:) )
2 jaja
1 płaska łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatałowej
80 ml oliwy z oliwek
 
Dynię obrać ze skórki wykroić środek i rozdrobnić blenderem na papkę. Dodać jajka i cukier. wymieszać. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem, cynamonem i gałką. Na koniec wlać oliwę i dokładnie wymieszać do uzyskania gładkiej konsystencji. Piec ok 10 min w 180'C 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz