czwartek, 18 lipca 2013

SZARLOTKA NA RAZOWYM CIEŚCIE

Co prawda szarlotka nie jest typowym letnim ciastem, ale chciałam wypróbować wersję na mące razowej. Smakuje inaczej niż szarlotka, która znamy, jest smaczna i aromatyczne oraz daje poczucie, że je się coś nieco zdrowszego :) , ale ja nadal jestem zwolenniczką klasycznych szarlotek. Przepis na ciasto pochodzi z kwestii smaku natomiast jabłka przygotowałam wedle mojego ulubionego przepisu na szarlotkę American Apple pie.




Składniki:
CIASTO:
 3 szklanki mąki pszennej razowej
 szczypta soli
 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
 100 g  masła schłodzonych
 1/2 szklanki brązowego cukru
 2 jajka
 1/2 szklanki płynnego miodu

JABŁKA:
1,5 kg jabłek
1/2 szklanki cukru pudru
1/2 opakowania cukru wanilinowego
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1/4 łyżeczki gałki muszkatałowej
1 łyżka mąki

CIASTO:
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną, solą.  Dodać pokrojoną w kostkę  masło oraz  cukier, posiekać nożem. Następnie dodać jajko oraz miód i  zagnieść szybko ciasto. Uformować kulę, podzielić na 2 części, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na ok. 1 h.
Blaszkę wyłożyć ciastem.

JABŁKA:
Jabłka obrać i wydrążyć gniazda, podzielić na mniejsze kawałki. Następnie dodać pozostałe składniki masy i wymieszać. Wyłożyć na ciasto. 

Drugą część ciasta rozwałkować. Można powycinać paski i ułożyć kratkę na jabłkach lub przykryć jabłka rozwałkowanym ciastem i ponacinać otworki, aby para wodna podczas pieczenia znalazła ujście.
Piec ok. 50 min w 180'C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz