poniedziałek, 28 maja 2012

SERNIK Z TRUSKAWKAMI

Sezon na truskawki rozpoczęty! Ja nie mogłam się oprzeć przechodząc obok stoiska z truskawkami. W celu zrobienia tego ciasta, wykorzystałam przepis już wcześniej przeze mnie prezentowany na sernik z białą czekoladą.



Składniki:

1 paczka herbatników
1 kg twarogu mielonego
5 jajek
3  białe czekolady
200 g cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
100 ml mleka
0,5 kg truskawek
1 galaretka poziomkowa (może być inny smak, ale powinna być czerwona)

Herbatniki wyłożyć na dno blaszki (ewentualnie można pokruszyć herbatniki na piasek i rozłożyć na dnie). Ser zmiksować z cukrem i ekstraktem waniliowym. Dodać mleko, czekoladę rozpuszczoną na parze i zmiksować. W oddzielnym naczyniu ubić białka na sztywno i na koniec ubijania dodać żółtka. Pianę połączyć z masą serową i dokładnie wymieszać. Całość przełożyć na herbatniki.
Piec ok 50 min. w 170'C.
Truskawki umyć, odszypułkować i pokroić na grube plastry. Następnie ułożyć na wystudzonym cieście i zalać galaretką. Całość wstawić do lodówki, aby galaretka stężała.

2 komentarze:

  1. kocham sernik z truskawkami

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie, a truskawki pysznie, też planuję sernik ale z borówkami, właśnie w Lidlu w promocji, więc zrobiłam zapas.

    OdpowiedzUsuń