czwartek, 15 marca 2012

CYNAMONOWA BUŁKA

Nie mam zbyt dużego doświadczenia z ciastem drożdżowym, dlatego zabierając się za ten przepis miałam duże obawy czy to w ogóle wyjdzie. Okazało się, że jest to całkiem proste, ale przygotowanie tej bułki wymaga dużej ilości czasu za względu na czas rośnięcia ciasta. Mimo to warto. Najlepiej smakuje jeszcze ciepłe tuż po upieczeniu, ale również stanowi ciekawą propozycję na śniadanie.
Przepis zaczerpnięty ze strony kwestiasmaku.com


Składniki:
4 szklanki mąki
7 g drożdży instant
1 szklanka mleka
75 g masła
1/3 szklanki cukru
szczypta soli
3 jajka

NADZIENIE:
3/4 szklanki brązowego cukru (ja nie miałam więc dałam zwykły)
1/4 szklanki mąki
1 łyżka cynamonu w proszku
115 g masła
1/2 szklanki żurawiny suszonej (zgodnie z oryginalnym przepisem powinny być rodzynki)

2 szklanki maki wymieszać z drożdżami. W garnuszku podgrzewać mleko z masłem, cukrem i solą, aż do rozpuszczenia masła. Następnie dodać do mąki i dokładnie zmiksować. Dodawać po jednym jajku i miksować. Dodać pozostałą mąkę i wyrabiać ciasto ręką aż będzie gładkie i elastyczne. odstawić w ciepłe miejsce na 1- 1,5 h.
Nadzienie: Masło posiekać na małe kawałeczki i wymieszać z pozostałymi składnikami.
Ciasto wyłożyć na posypaną mąką stolnicę i rozwałkować na kwadrat o boku 30 cm. Wysypać nadzienie na ciasto i zwinąć je w wałek. Pokroić na kawałki o grubości ok. 5 cm. i ułożyć w blaszce wysmarowanej masłem. Odstawić w ciepłe miejsce na ok. 40 do wyrośnięcia. Następnie piec ok 25 min w 190'C .

3 komentarze:

  1. Właśnie dlatego, że ciasto drożdżowe jest czasochłonne, tak rzadko je robię, a szkoda. Taka bułka zasługuje jednak na trochę więcej wysiłku, bo musi smakować niesamowicie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedys balam sie drozdzowego, ale okazalo sie, ze nie taki diabel straszny... Twoje buly wygladaja wspaniale, zjadlabym taka na sniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bułki te wymagają cierpliwości :) mimo to warto spróbowac zaserwować inne weekendowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń