wtorek, 17 kwietnia 2012

SERNIK KAWOWY

Ciekawy sposób na pieczony sernik w trochę innej odsłonie - kawa ze śmietanką. Przepis znalazłam na mojewypieki.blox.pl, ale go trochę zmodyfikowałam i wydaje mi się, że dzięki temu jest bardziej delikatny. Ze zdjęcia nie jestem zadowolona, ale ciasto tak szybko znikało z talerza, że nie nadążałam z dokrajaniem, a tym bardziej ze zrobieniem satysfakcjonującego mnie zdjęcia. Mimo to zachęcam do spróbowania wyśmienitego duetu smaków. Uwaga: cisto bez śmietanki nie smakuje tak dobrze :)


Składniki:
100g pokruszonych ciastek (w przepisie jest oreo, a ja użyłam ciemnych ciasteczek Hit)
500 g twarogu
2 jajka
200 ml śmietanki 30%
3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 szklanka cukru
1 łyżka mąki pszennej


DO DEKORACJI:
300 ml śmietany kremówki
2 łyżki cukru pudru
kakao


Z ciasteczek usunąć masę i pokruszyć je na piasek, wysypać na dno blachy.

Śmietankę podgrzać w rondlu wraz z kawą, aż do jej rozpuszczenia.

Ser zmiksować z cukrem i jajkami. Następnie dodać śmietankę z kawą oraz mąkę. Dokładnie zmiksować. Masę przełożyć na pokruszone ciastka. Całość piec ok 30-35 min w 180'C.

Dekoracja: Śmietankę ubić z cukrem pudrem. Wyłożyć na ostudzone ciasto i na koniec posypać kakaem.





2 komentarze: