wtorek, 19 lutego 2013

CIASTO Z KONFITURĄ

Do sezonu z świeżymi owocami jeszcze trochę czasu, ale moja spiżarka jest pełna słoików z konfiturami i dżemami. Szukałam jakiegoś ciasta na szybko, bo ostatnio mam mało czasu na wypieki. Tym oto sposobem natrafiłam na stronę SmakiŻycia.pl i znalazłam przepis na pyszne kruche ciasto z konfiturą. To ciasto ma dodatkowy atut - przepięknie pachnie w całym domu podczas pieczenia.



Składniki:

500 g mąki
250 g cukru pudru
2 jajka
1 kostka masła
1 cukier waniliniowy
2 łyżki śmietany (ja dałam 18%)
2 żółtka
Duży słoik konfitury (ja użyłam dwóch średnich słoików konfitury o różnych smakach: malinową i śliwkową ułożone warstwami)


Wszystkie składniki z wyjątkiem konfitury zagnieść i uformować kulę. Następnie wstawić do lodówki na 1 godzinę. 
Podzielić ciasto na dwa kawałki w proporcji 2:. Większą część rozwałkować i wyłożyć wysmarowaną masłem blaszkę wraz z bokami. Wyłożyć konfiturę, a następnie przykryć rozwałkowaną drugą porcją ciasta. Zlepić ciasto z bokami. Wierzchnią warstwę naciąć w kilku miejscach, aby para mogła swobodnie się wydobywać podczas pieczenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz